نتایج جستجو برای عبارت :

افعال گیلکی/ حالات لازم و متعدی

دوستان سلام
 
در این قسمت می تونید فهرست مهمترین افعال بی قاعده و شکل گذشته (Past Form) و شکل سوم (Past Participle Form) آن ها را که در جاهای مختلف از جمله زمان های «کامل» (حال کامل، گذشته کامل و ...) به کارتون میاد رو دانلود کنید. لازم به توضیح است برای اینکه این افعال بهتر به ذهن سپرده شود، در جدول هایی جداگانه بر اساس آهنگ و شکل مرتب شده اند.
 
جدول افعال بی قاعده
لازم فعل حالتی هیسه که مفعول نخأنه.
 
✔️ بؤؤن » گودن➖ کار می دوروس ئابؤ.➖ مو می کارء دوروس ئاگودم.
 
✔️ همأن » هوردن➖ می جؤن واج بومئه.➖ ترانه می جؤنء واج بیأرده.
 
➖ کتری آو جوش بومأ.➖ مو کتری آوء جوش بیأردم.
 
✔️ گیتن » دئان➖ وچه تخت ئاگیت.➖ پئر وچهٰء تخت ئادأ.
 
➖ وشم پر ئاگیت.➖ تولله وشمء پر ئادأ.
 
➖ پیچه دؤو ئاگیت.➖ سک پیچهٰء دؤو ئادأ.
 
✔️ کتن » گئنتن (دئان)➖ می کار دومبال ئاکت.➖ وچهٰ‌ن می کارء دومبال ئاگئنتن.
 
➖ کرکِ لؤنه بو ئاکته.
یادگیری زبان بر اساس قواعد و گرامر، روش چندان خوبی نیست ولی به هرحال صرف افعال در هر زبانی از جمله ترکی آذری، گریز ناپذیر هست. همچنین با توجه به اینکه افعال در زبان ترکی از هجوم دیگر زبان ها، بیشتر مصون بوده اند، یادگیری معنی افعال مختلف باعث خواهد شد، گام بزرگی در یادگیری این زبان برداریم.
در فارسی ساده ترین شکل فعل، سوم شخص گذشته آن است که با افزودن دن و تن به مصدر تبدیل می شود، در زبان ترکی آذری، ساده ترین شکل فعل شکل امری آن است که با افزدو
در زبان انگلیسی برای اینکه بگوییم < یه چیزی هست یا و جود دارد یا بودن> از افعال زیر استفاده میکنیم:
(am-is-are-was-were)
برای سوم شخص مفرد از (   were or is) استفاده میکنیم و برای (we-they-you)از (was-are)استفاده میکنیم 
سوم شخص مفرد(he-she-it)
برای سوالی کردن این افعال کافی است جای فعل و فاعل را عوض کنیم و بس
I am ghafur (من غفور هستم) و سوالی: ?are you ghafur
از (am-is-are) برای زمان حال ولی برای زمان گذشته یعنی چیزی که در گذشته وجود داشته از (was-were) استفاده میکنیم
ادامه مطلب
نکاتی درباره فعل مضارع  : - در ساختار فعل مضارع بر سر حرف اول ریشه یکی از حروف  ((ا ، ی ، ت و ن  ))می آید که به اختصار به 1 آن حروف اتین می گویند . . - برای ساخت فغل امر ما به فعل مضارع توجه میکنیم و تغییرات را روی آن انجام می دهیم  2 - فعل مضارع در زبان عربی به مضارع اخباری در زبان فارسی ترجمه می شود پس ترجمه آن به مضارع 3 التزامی اشتباه است  . َ : مثال لون :می خورند نه بخورند ُ یأک . - تمام افعال مونث در مضارع به جز یک صیغه با ت شروع میشوند 4  استثناء  :جمع
⚡️ در گویش‌های مرکزی و شرقی زبان گیلکی برای ساخت فعل مضارع، پسوند مضارع ساز «ن» به‌همراه شناسه به ریشهٔ فعل اضافه می‌شود. برای نمونه:
بن مضارع + پسوند مضارع‌ساز «ن» + شناسه
خؤس+ن+ه: خؤسنه (می‌خوابه)
رسنه (=می‌رسه)
ترسنه (=می‌ترسه)
ترکنه (=می‌ترکه)
پرکنه (=می‌لرزه)
⚡️ در گویش‌های غربی زبان گیلکی و در ارتفاعات گیلان در ساخت مضارع پسوند نمی‌آید و ساختار فعل مضارع به‌صورت زیر تغییر می‌کند:
بن مضارع + شناسه
خؤسه/ رسه/ ترسه/ ..
⚡️ گاهی‌اوقات
به درس 14 از مجموعه آموزش زبان انگلیسی برای نوآموزان خوش آمدید. در این درس میخواهیم تعدادی از افعال بسیار رایج در زبان انگلیسی را معرفی کنیم و به صورت کاملا سطحی با آنها آشنا شویم.
فعل چیست؟
فعل واژه ایست که انجام عمل را نشان میدهد. مثلا در جمله “من کتاب می خوانم.” واژه “می خوانم” فعل است. این فعل عمل خواندن را نشان میدهد. در زبان فارسی افعال معمولا در انتهای جمله قرار میگیرند. قبلا با یک فعل در زبان انگلیسی آشنا شده اید. فعل be (بودن) یکی از افع
کتاب آموزش جامع افعال در زبان ژاپنی (The Complete Japanese Verb Guide)
دانلود کتاب آموزش جامع افعال در زبان ژاپنی (The Complete Japanese Verb Guide)، در قالب فایل pdf. کتاب آموزش جامع افعال در زبان ژاپنی به صورت اسکن شده و کامل برای سطوح مقدماتی به بالا ...
کتاب آموزش جامع افعال در زبان ژاپنی (The Complete Japanese Verb Guide)
دانلود کتاب آموزش جامع افعال در زبان ژاپنی (The Complete Japanese Verb Guide)، در قالب فایل pdf. کتاب آموزش جامع افعال در زبان ژاپنی به صورت اسکن شده و کامل برای سطوح مقدماتی به بالا ...
افعال گذرا و ناگذر در زبان ترکی استانبولی
فعل گذرا فعلی است که علاوه بر فاعل به مفعول نیاز داشته باشد، مثلا
خوردن؛ فعل ناگذر فعلی است که تنها به فاعل نیاز دارد، مانند آمدن. در زبان
ترکی می‌توان با اضافه کردن میانوند t به افعال ناگذر آنها را تبدیل به
افعال گذرا کنیم، به مثال‌ها توجه کنید:

Anlamak (فهمیدن)
Anlatmak (فهماندن)
başlamak (شروع شدن)
Başlatmak (شروع کردن)

بعضی از افعال هم با اضافه شدن یکی از پسوندهای
dir/-dır/-dur/-dür/-tir/-tır/-tur/-tür به بن فعل از ناگذر به گذ
امروز با فعل امری آشنا می شوید که شامل ضمایر حاضر می شود ؛ برای ساختن این نوع افعال باید حرف (ت) را از اول افعال مضارع حذف کنید که همان فعل امر مذکر حاضر می باشد و برای ساختن مونث حاضر (ی) به انتهای فعل امر مذکر و برای ساختن جمع (و) به انتهای فعل امرمذکر اضافه می کنید.
مثال: تـروح ← حذف (ت)← روح    (مذکر)
روح + ی ←روحی (مونث)               روح + و ← روحو (جمع)
ادامه مطلب
افعال در زبان ترکی استانبولی دارای مشخصه های متفاوتی نسبت به فارسی هستند. در این درس با ساختار افعال در این زبان آشنا می شویم.
مصدر
در زبان فارسی با اضافه کردن –َن به ریشه فعل مصدر ساخته می‌شود، مثلا
خوردن، نوشتن. شکل مصدری افعال در زبان ترکی با پسوند –mek/-mak ساخته
می‌شوند. در فرهنگ لغت، افعال به صورت مصدری خود آمده اند، مثلا:
Uyumak = uyu + mak (خوابیدن)
Bilmek = bil + mek (دانستن)
نکته
حالت مصدری فعل بدون پسوند، حالت امری فعل نیز هست. اگر از مصدر فعل
–mek و
در این درس با یکی از افعال مهم عربی (عراقی) آشنا می شوید.
فعل « چان » در لهجه عراقی به جای فعل « کان» استفاده می شود. « کان» یا « چان» (عراقی) معادل فعل « بودن » می باشد.
شما می توانید از «چان» برای ساختن زمان « ماضی استمراری» استفاده کنید.
چـــان (کان) + افعال مضارع : ماضی استمراری
نکته : همانطور که می دانید در زبان عربی فعلی معادل : هستم – هستی و ... وجود ندارد بلکه آن ها را با علامتها می شناسیم.
صرف فعل « چان » در عربی عراقی:
ادامه مطلب
افعال متعدی
در بحث گرامر زبان ایتالیایی افعال را می توان به دو دسته لازم و متعدی تقسیم بندی کرد. در فعل متعدی عمل انجام شده از طرف فاعل بر شخص یا شیء دیگری صورت می‌گیرد که آن شخص یا شی از لحاظ نحوی متمم مستقیم یا مفعول “oggetto ” جمله محسوب می شود. علامت مفعول مستقیم در زمان فارسی “را” است. افعال متعدی نیاز به مفعول دارند. مانند:
Io guardo lo specchio  من به آینه نگاه میکنم
Io guardo la Panorama  من به منظره نگاه می کنم
 در مثال های فوق عمل نگاه کردن بر “آینه” و “
دومین مرتبه طهارت، طهارت فعل هست، یعنی افعال انسان از آلودگی و نجاست پاک شوند، آلودگی فعلی یا نجاسات افعال عبارت اند ازگناهان مثلا اگر زبان دروغ بگوید این دروغ یک نجاست هست، یک آلودگی هست و لذا زبان نجس می شود، اگر غیبت کند، اگر تهمت بزند، اینها همه آلودگی های زبان هستند و زبان در اثر این افعال گناه آلوده می شود، نجس می شود یا مثلا اگر کسی دزدی کرد، اگر با این دست دزدی کرد این دست نجس می شود یا اگر با چشمش گناهی کرد، منظره حرامی را دید، با گوش
⚡️ حالات خوابیدن در زبان گیلکی
⬇ دؤمبره (دیمبرۊ، دمرۊ)
⬆ دیماجؤر
⬅ یه‌پلی (یه‌وری)
چند مثال:
دؤمبره زیمی سر کته بؤ.
(فارسی: دمر بر روی زمین افتاده بۊد)
دیماجؤر نۊخؤس خاوخۊره کۊنی.
(فارسی: به پشت نخواب خرؤپف می‌کنی)
وچه' یه‌پلی بۊخؤسأن.
(فارسی: بچه رؤ به پهلۊ بخوابۊن)
کتاب 501 فعل آلمانی. صرف افعال به همراه مثال
کتاب ۵۰۱ فعل آلمانی German Verbs که توسط انتشارات بارون Barron rsquo;s منتشر شده است. راهنما کامل آموزش افعال زبان آلمانی می باشد. در کتاب ۵۰۱ فعل آلمانی German Verbs سعی شده کلیه افعال مهم، پر کاربرد و اساسی زبان آلمانی گرد آوری شود. علاوه بر این افعال دارای معنی انگلیسی و همچنین صرف در زمان ...
دریافت فایل
حکیم سید اسماعیل جرجانی در کتاب اغراض‌الطبیه درباره اعراض نفسانی یا حالات روحی و روانی می‌گوید: "اعراض نفسانی, شادی, غم, خشم, لذت, ایمنی, ترس, خجالت, اندیشه‌ کارهای مهم, امید و نومیدی است و هر یک را اندر تن مردم اثری ظاهر است".
این بدین معنی است که مزاج انسان به شدت از حالات روانی تأثیر می‌پذیرد؛ برخی از این حالات با سرعت بسیار زیاد و برخی با سرعت کمتر مزاج انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
به عنوان مثال خشم، حرارت را به‌طور ناگهانی به بیرون می
Must   بایدShould بایدShall بایدCan توانستنCould توانستنMay ممکن بودنMight ممکن بودن
 
بعد از افعال مودال فعل به صورت مصدر بدون to می آید. یعنی به صورت کاملا ساده،  نه ing میگیرد نه to و نه s سوم شخص.
 
⚠️نکته اول : اجبار must بیشتر از  should است . در واقع must رو زمانی استفاده میکنیم که اجبار از سمت شخص دیگری باشد . 
مثال . 
The policeman : you must stop.وقتی پلیس فرمان ایست میدهد.
 و کاربرد should:
A. I have a headache.B. You sholud take a pill and rest.
 
وقتی شما سر درد دارید و دوستتون میگه باید (بهتره) قرص بخ
⚡️ در زبان گیلکی «بۊرمه، برمه» در گۊیش‌های مختلف به معنی گریه در زبان فارسی است.
همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در متون قدیمی زبان گیلکی فعل ساده «برمستن» با بن مضارع «برم-» ثبت شده است. این فعل در تمامی نمونه متون شرقی، مرکزی و غربی گیلکی وارد شده است.
به‌طور کلی بکار گیری افعال ساده و پیشوندی بر افعال مرکب ارجحیت دارد چرا که افعال ساده و پیشوندی باعث ساخت مفاهیم جدید و زایایی در زبان می‌شوند.
(تصویر بالا مربوط به دیوان پیر شرفشاه و
 در یک نگاه نکاتی درباره فعل مضارع  : - در ساختار فعل مضارع بر سر حرف اول ریشه یکی از حروف  ((ا ، ی ، ت و ن  ))می آید که به اختصار به 1 آن حروف اتین می گویند . . - برای ساخت فغل امر ما به فعل مضارع توجه میکنیم و تغییرات را روی آن انجام می دهیم  2 - فعل مضارع در زبان عربی به مضارع اخباری در زبان فارسی ترجمه می شود پس ترجمه آن به مضارع 3 التزامی اشتباه است  . َ : مثال لون :می خورند نه بخورند ُ یأک . - تمام افعال مونث در مضارع به جز یک صیغه با ت شروع میشوند 4  ا
فعل (Verb) :فعل چیست:فعل مهمترین بخش در زبان انگلیسی می باشد، حتی کوتاهترین جملات دارای فعل هستند. شما می توانید یک جمله یک کلمه ای به کمک فعل بسازید مثل: !Stopبرخی از افعال انجام کاری را می رسانند که به آنها Action word می گوییم مانند: fight، run و workبرخی دیگر چنین نیستند و معمولا وضعیت و یا وجود چیزی را می رسانند که به آنها State word می گوییممانند : be، exist ، seem ، belongیک فعل همیشه داری فاعل است ( کننده کار) مثال:John speaks Englishدر اینجا John فاعل(subject) و speaks فعل می باشد. بناب
در این مطلب به بررسی افعال متعدی (Transitive Verbs) و افعال لازم (Intransitive Verbs) و تفاوت این دو فعل همراه با مثال می‌پردازیم.
 
افعال متعدی (transitive)کلمه “متعدی” به نظر  بسیار پیچیده است، اما در واقع شناسایی افعال متعدی واقعا دشوار نیست. افعال متعدی بیان عمل و توسط یک شیء (چیز یا فرد است) که عملی را از فعلی دریافت می کند.
مثال:
John wants a car to go to school
جان یک ماشین می خواهد که به مدرسه برود.
Jimmy wrote a poem in my notebook.
جیمی یک شعر در دفتر من نوشت.
 
در مثالهای  فوق همانطو
خوانند. عزبز  در ابن روایت دقت وتامل بیشتری  نما وان را با عالیترین سخنانی که از نوابغ دانشمندان بشر شنبده ای بشر شنیدیی مقایسه کن   ایا تا کنون هیچ روانشناس و حکیم و دانشمند اخلاقی را دیده ایکه حالات  روحی بشررا اینگونه تجزیه و تحلیل کند ودر اعماق روح بشر غوطه ور شود وتحقیق و کنجکاوی عمیق دقایق وربزه کاری های حالات نعسانی انسان را تشریح. نماید علما اخلاق بشر پس از قرنها مطالعه و تحقیق باین نتیجه رسیده اند که فضایل کمالات نفسانی انسان چهار
⚡️ «ن» نفی در زبان گیلکی در افعال پیشوندی، پس از پیشوند می‌آید.
چند مثال:
فۊگۊدن (fu-gudan)
فۊنۊگۊدن (fu-nu-gudan)
دکتن (da-ketan)
دنکتن (da-ne-ketan)
هگیتن (ha-gitan)
هنگیتن (ha-ne-gitan)
وگیتن (ve-gitan)
ونگیتن (ve-ne-gitan)
واکتن (va-ketan)
وانکتن (va-ne-ketan)
جیویشتن (ji-vishtan)
جینیویشتن (ji-ni-vishtan)
 
نکته ای در مورد عدم آمادگی انسان برای درک حضور امام زمان(ع)؛
مردم اگر به دیدیه تفکر در حالات و اعمال و رفتار خویش نگاه کنند.
به این نتیجه خواهند رسید آماده ظهور نشده اند.
زیرا تفکر انسان درحالات و افعال خویش،انسان را به این نتیجه خواهد رساند که انسان فقط برای رفع حوائج خواستار آن حضرت می باشد.
نکته قابل وصف ما با مردم کوفه در زمان امام حسین (ع)همین است که،
آنها هم هرمشکل و حاجتی که داشتند در نامه ای مکتوب کرده و برای امام حسین (ع) ارسال کردند.
ا
#تفسیر_انفسی چیست؟
تفسیری است که به جای پرده برداری از معانی لفظ، از حالات نفس پرده برداری می کند و به عبارت دیگر تفسیری است که در آن به جنبه معنوی، روحی، اخلاقی و عرفانی پرداخته شده است.
در این تفسیر، کسی که می خواهد پیام های قرآن را در باره سیر و سلوک و مشکلات آن بفهمد، یا روش انسان را در پالایش نفس شناسایی کند، باید به خود مراجعه کند و با رفع حجاب ها، حالات و مقامات و دریافت های خود را بررسی کند و در صورت انطباق خود با آن آیات، به پیام حقیقی ق
باعث از بعث به معنی فرستادن ، تهییج کردن، بیدار کردن، برانگیختن، تحریک کردن، تشویق کردن، به هیجان امدن، بی اراده بیدار شدن و وادار به انجام یک کار، علت ، سبب، 
اینکه خالق هستی باعث هر انچیزی که در هستی در حرکت است شکی نیست.
هر اتفاقی که خارج از سیر معمول زند‌ی هر ذره هست باعث و علت اصلی آن کسی نیست جز خالق.
شاید درختی که به یکباره خشک میشود و یا دانه ای که از دل یک سنگ جو$نه میزند
شاید تغییرات غیر قابل پیش بینی جوی و یا اتفاقات خارق العاده ای که
باعث از بعث به معنی فرستادن ، تهییج کردن، بیدار کردن، برانگیختن، تحریک کردن، تشویق کردن، به هیجان امدن، بی اراده بیدار شدن و وادار به انجام یک کار، علت ، سبب، 
اینکه خالق هستی باعث هر انچیزی که در هستی در حرکت است شکی نیست.
هر اتفاقی که خارج از سیر معمول زند‌ی هر ذره هست باعث و علت اصلی آن کسی نیست جز خالق.
شاید درختی که به یکباره خشک میشود و یا دانه ای که از دل یک سنگ جو$نه میزند
شاید تغییرات غیر قابل پیش بینی جوی و یا اتفاقات خارق العاده ای که
به درس 15 از مجموعه آموزش زبان انگلیسی برای نوآموزان خوش آمدید. دراین درس قصد داریم در مورد نحوه صرف کردن افعال در زمان حال ساده صحبت کنیم.
مگه در انگلیسی هم افعال را صرف می کنند؟
در واقع بله. در شکل قدیمی تر از زبان انگلیسی (انگلیسی 500 سال پیش و قبل تر) همه افعال دقیقا صرف می شدند. در طول زمان اما این صرف شدن کمتر و کمتر شد تا اینکه امروزه تنها بخشی بسیار جزئی از آن باقی مانده است. برای درک عمیق بهتر است به جدول صرف یک فعل در زمان حال ساده نگاه کنیم
تو پست قبلی (لینک) گفتم که بیاین سعی کنیم به خود افعال نگاه کنیم ، نه به پیشفرضایی که از فاعلش داریم. حالا میخوام یه قید به جمله م اضافه کنم و تکمیل بشه: بیاین با حسن ظن به خود افعال و فاعلشون نگاه کنیم. اجازه بدین به همین جا اکتفا کنم و برم سراغ بحث بعدی.
امشب میخوام یه قدم بریم جلوتر. فرض کنین منِ عروس سعی کردم بدون پیشفرض به افعال مادرشوهرم نگاه کنم. فرض کنین با حسن ظن هم نگاش کردم. بالاخره با تمام این اوصاف یه شرایطی پیش میاد که من ناراحت بشم. ی
بسم الله

ادله اى که نقش انسان را در مقدرات شب قدر ثابت مى کند به شرح زیر تقدیم مى گردد:1- حالات و دریافت هاى شخصى کسانى که اهل دعا و راز و نیاز و اهل شب قدر هستند, نقش خویش را در شب قدر به خوبى دریافته اند. گاهى این حالات آن چنان ژرف و تاثیرگذار است که تا شب قدر آینده و بلکه تا آخر عمر, در همه افکار, اخلاق, کردار و رفتار شخص رخنه کرده و آن را در یک خط و سیر معنوى قرار مى دهد.
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
 
انسان مرکب است از جسم و روح 
از جمله مسائل مهم در اعتقادات، توجّه به جایگاه روح در وجود انسان است که مایة زنده بودن ما و گرمی بدن ما و ادامة حیات ماست. کمالات انسان به روح او مربوط می‌شود و رذایل نیز مربوط به روح است. بهشتی و جهنمی شدن انسان نیز به وضعیت روحی او مربوط می‌شود. البته در معاد انسان هم جسم دارد و هم روح، لکن درک لذّات و نیز درک عذاب‌ها با روح است. روح منشأ حیات و همه اعمال و حالات انسان است از قبیل تعقّل، تف
ترکیبهای فعل be در زمان حال ساده
فعل be (به معنی بودن) یکی از پرکاربردترین افعال در زبان انگیسی می باشد. در این درس زمان حال ساده این فعل را بصورت am/is/are ملاحظه می نمایید:
I am a teacher.You are students.He is Ali.She is Mary.It is a robat.We are in different classes.They are in the same class.
ترکیبهای سوالی be در زمان حال سادهجهت بیان جملات پرسشی با فعل be در زمان حال ساده کافیست جای فعل be و فاعل را با هم عوض نماییم.
(در این حالت معمولا I به you و you به I/we تبدیل می شود.) مثال :
Are you a teacher?Are we students?Is he Ali?Is she Mary?Is
 
 
زمان آینده ساده با will یا آینده با نوع اول (The future I) برای نشان دادن تصمیمات ناگهانی، فرض کردن یا وقایع آینده که نمی تواند در آنها تغییری ایجاد کرد استفاده می شود.
کاربرد ها
تصمیمات ناگهانی. به مثال زیر توجه کنید:
Come on, I will help you sort the files. (بجنب، من بهت کمک می کنم اسناد را مرتب کنی.)
نظرات، امیدها، تردید ها یا فرض ها در مورد آینده. به مثال های زیر توجه کنید:
You won’t finish it in just one day. (تو نخواهی توانست این را در یک روز تمام کنی.)
It will rain tomorrow anyway. (فردا به
                                     

مقدمه
حالات ذهنی شامل ادراکاتی است مانند دیدن، بوییدن وشنیدن؛ حس هایی مانند
گرسنگی، تشنگی و درد؛ احساساتی مانند خشم، عشق و اندوه؛و آنچه می توان به طورکلی
فکرنامید ازقبیل باورها، تمایلات وتصمیم ها. این حالات ذهنی آیا حالات یک روح
غیرفیزیکی اند؟آیا آنها حالات مغزند؟آیااصولاآنها وجوددارند؟
ادامه مطلب
   همین الان * به من گفت که ذهن متوهمی دارم. سعی می‌کنم نادیده بگیرمش. خداحافظی نمی‌کنم، تلفن را هم قطع نمی‌کنم. هفت دقیقه در سکوت سپری می‌شود، جوابش را نمی‌دهم، با عصبانیت تلفن را قطع می‌کند. من به همان یک جمله فکر می‌کنم.
   حوصله خودم را هم ندارم، جملاتش پتک می‌شوند، می‌خورند پس سرم. غمم سنگینی می‌کند. همه‌ش از جایی شروع شد که گفتم من در من گیر افتاده.
   می‌گفت آنچه از من دیده می‌شود موجودی‌ست که حالات لحظه‌ای بر تصمیمات اساسی زندگ
فعل کمکی do در زبان انگلیسی
فعل کمکی چیست؟
فعل کمکی فعلی است که به خودی خود معنایی ندارد و فقط یک خصوصیت از جمله را نشان میدهد. به دو مثال از افعال کمکی در زبان فارسی توجه کنید:
من دارم به مدرسه می روم.
او دارد وسایلش را آماده می کند.
در دو مثال بالا معنای “دارم” یا “دارد” چیست؟ آیا معنای داشتن چیزی را می دهد؟! اگر به این صورت است در مورد داشتن چه چیزی صحبت می کند؟!
جواب ساده است. “دارم” در اینجا معنایی ندارد و فقط یک فعل کمکی است. این فعل نشان می
سلام 
خیلی برام جای سوال بود .
چرا هی تو فضای مجازی و تو رسانه های غربی مامورها خراب می کنند...
تا امروز فهمیدم.اکثر افراد مورد اعتماد برا انتخابات ثبت نام کردند..مامور هم بودند.
اگر رای بیاره ..تو خیابان ها دیوار می کشه...
هر بار استفاده از افعال معکوس برا رای اوردند
این پست ادامه داره
«٤٨»وَ یُعَلِّمُهُ‌ الْکِتابَ‌ وَ الْحِکْمَةَ‌ وَ التَّوْراةَ‌ وَ الْإِنْجِیلَ‌ و خداوند به او کتاب و حکمت و تورات و انجیل را مى‌آموزد. نکته‌ها: در تفاسیر شیعه و سنّى مى‌خوانیم که مراد از تعلیم کتاب،آموزش خط‍‌ و نوشتن است و مراد از حکمت،آگاهى بر مصالح و مفاسد اشیا و افعال و اخلاق و عقاید است،خواه آثار دنیوى باشد،خواه اخروى. پیام‌ها: ١-یکى از اصول و شرایط‍‌ رهبرى الهى،داشتن آگاهى‌هاى لازم است.آگاهى براساس علم و حکمت و کتب آسمانى
به درس 11 از مجموعه آموزش زبان ترکی استانبولی
برای نوآموزان خوش آمدید. در این درس می خواهیم در با نحوه صرف افعال در
زبان ترکی آشنا شویم. اما پیش از آن کمی با ساختار عمومی و تعاریف مرتبط با
صرف آشنا می شویم.
صرف فعل یعنی چه؟
از آنجا که در فارسی هم مانند ترکی، افعال
صرف می شوند، درک این مفهوم اصلا برای فارسی زبانان سخت نیست. صرف فعل به
معنای ایجاد تغییرات در فعل با توجه به فاعل جمله است. به مثال های زیر در
فارسی توجه کنید:
من می خوابم.
تو می خوابی.
فعل این زمان  با استفاده از اضافه کردن ed- یا d- به آخر افعال با قاعده ساخته می شود . افعال بی قاعده نیز به شکل گذشته خود تبدیل می شوند. لازم به ذکراست افعال باقاعده افعالی هستند که قاعده و قانون دارند و این بدان معنی است که برای داشتن فعل گذشته به انتهای همه این افعال –ed یا –d  اضافه می شود در حالی که شکل گذشته افعال بی قاعده را باید در جدولی که معمولاً در انتهای کتاب یا فرهنگ لغت است، جستجو کرد.
افعال با قاعده

شکل ساده
شکل گذشته

work
worked

decide
decided

جملات مثبت
 
شکل اصلی فعل
may/might
فاعل

today
study
 

may
might

I
You
He/She/It
We
You
They

من/تو/او/ما/شما/آنها ممکن است امروز درس بخوانیم.
 
جملات منفی
 
شکل اصلی فعل
not
may/might
فاعل

today
study
 
not
may
might

I
You
He/She/It
We
You
They

من/تو/او/ما/شما/آنها ممکن است امروز درس نخوانیم.

May و Might جزء افعال مُدال هستند و افعال مدال از افعال کمکی می‎باشند. با استفاده از این افعال، معنایی را به یک فعل اصلی اضافه می‎کنیم.
 May و Might هم مثل همۀ افعال مُدال قبل از شکل اصلی فعل می آیند و برای تمام
بسم الله

حالات و انفعالات نفسانی انسان متأثر و معلول از سایر پدیده ها و اتفاقاتی است که برای او رخ داده است. شادی نیز از حالات نفسانی انسان است که به دلیل رسیدن به چیزی مطلوب (منفعت یا دور شدن خرد) یا دور شدن چیزی نا مطلوب برای فرد عارض می شود.
 
اسلام به شادی و نشاط توصیه نموده و شاد نمودن دیگران را از حسنات و افراد که جهت ناراحتی دیگران تلاش می کند بدترین افراد شمرده است. از این جهت است که اسلام زدودن اندوه را از دل افراد مۆمن سفارش می نماید، و
شهر سوال ـ انسان موجودی مرکب از جسم و روح است. و برنامه زندگی او نیز
ابعاد مختلف جسمانی و معنوی دارد. مثلا در نماز، باید افعال فیزیکی خاصی به
نام رکوع و سجده انجام داد و در عین حال باید مراقب جهت معنوی نماز نیز
بود و حضور قلب را برای نماز ایجاد نمود. طبیعتا کسی که تنها به یک جهت
بپردازد، از نتیجه این عمل محروم خواهد ماند. به همین خاطر نماز بی حضور
قلب، و محدود در افعال فیزیکی ارزشی ندارد. از همین رو پیامبر مکرم اسلام
(ص) می فرمایند: از نماز هما
به درس 12 از مجموعه آموزش زبان ترکی استانبولی
برای نوآموزان خوش امدید. در درس قبل با اصول اولیه صرف افعال در زبان
ترکی و نحوه صرف افعالی که بن انها به حروف صدادار ختم میشود آشنا شدیم. در
این درس می خواهیم با نحوه صرف بقیه افعال آشنا شویم.
مرور درس قبل
در درس قبل یاد گرفتیم که در زبان ترکی،
مانند فارسی برای صرف افعال ابتدا نشانه مصدری آنها (mak/mek) را حذف کرده و
سپس پسوند مناسب را به ان اضافه می کنیم. البته در زبان ترکی برخلاف
فارسی، اینکه بن فعل
⚓ سه نوع پسوند پرکاربرد میتوانند با اضافه شدن به ریشه افعال، مصدرسازی کنند.
دوتای اول که پسوند دوگانه هستند شامل:
پسوند دوگانه‌ی mək/maq
پسوند دوگانه mə/ma
شکلهای نرم هر پسوندهای بالا : mək برای ریشه های نرم:
Gəl: gəlmək خندیدن
De: demək گفتن
Elə: eləmək انجام دادن
Bil: bilmək دانستن
Öl: ölmək مُردن
و mə هم به همچنین:
Gəlmə: آمدن
Demə: گفتن
Eləmə: انجام دادن
Bilmə: دانستن
Ölmə: مُردن
شکل های خشن پسوندهای بالا: maq برای ریشه های خشن:
Al: almaq گرفتن
Dur: durmaq ایستادن
Ol: olmaq ش

فکر دیگران را براحتی بخوانید!
 
   
 
 
 
آیا مایلید به افکار کسی که کنار دستتان نشسته است پی ببرید؟ اگر با افراد زیادی مواجهه شده باشیم می توانیم بسیاری از افراد را حتی از نوع صحبت کردنشان نیز بشناسیم اما این شناخت در مواجهه حضوری با دانستن بسیاری از حالات اثبات شده در علم روانشناسی بهترین شناخت را نسبت به دیگران برایمان به ارمغان می اورد. اکنون با توجه به نکات ارائه شده میتوانید از روی هر یک از حالات زیر افکار آنها را بخوانید:
ادامه مطلب
افعال امری l’imperativo در زبان ایتالیایی
یکی از نکات مهم در بحث آموزش زبان ایتالیایی طریقه امری کردن افعال می باشد . برای بیان دستور و یا تحمیل کردن یک موضوع بر شخص دیگر باید از افعال امری استفاده کرد. این افعال هم می توانند به صورت دوستانه و هم به صورت محترمانه مورد استفاده قرار بگیرند. در این قسمت به توضیح در باره نحوه درست کردن این افعال در جمله با توجه به شخص فاعل می پردازیم:
l’imperativo per soconda persona (فعل امری برای دوم شخص مفرد)
به طور کلی افعال امری
معرفی کتابکتاب هدایه فی النحو به زبان عربی نوشته شده و در مورد نویسنده این کتاب اختلاف وجود دارد.این کتاب شامل سه باب (هفتاد و سه درس) است.از جمله مباحثی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است عبارتند از:
مقدمهتعریف علم النحو … الکلمه و أقسامه، حد الاسم و الفعل و علاماتهم، حدّ الحرف و علاماته و فوائده، تعریف الکلام و أقسامهباب اول : اسمتعریف الاسم المعرب و حکمه، أصناف إعراب الإسم، غیر المنصرف، الفاعل و نائب الفاعل، التنازع، المبتدأ والخب
شب عبور شما راشهاب لازم نیستکه باحضور شما افتاب لازم نیست
دراین چمن که زگلهای برگزیده پراستبرای چیدن گل،انتخاب لازم نیست
خیال دار تورا خصم ازچه می بافد؟گلوی شوق که باشد طناب لازم نیست
بس که گریه نکردم غرور بغض شکستبرای غسل دل مرده اب لازم نیست
کجاست جای تو؟از افتاب می پرسمسوال روشن مارا جواب لازم نیست
پشت پنجره برخیز تابه کوچه رویمبرای دیدن تصویر،قاب لازم نیست
#قیصر_امین_پور
تست نامیدن اسامی و افعال
از آن جائیکه عمومی‌ترین و رایج‌ترین عارضه و علامت آفازی، آنومی1 یا نام پریشی است، نیاز به یک آزمون استاندارد در این زمینه (به طور خاص) احساس می‌شود






دسته بندی
روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل
doc

حجم فایل
86 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
87


از آن جائیکه عمومی‌ترین و رایج‌ترین عارضه و علامت آفازی، آنومی[1] یا نام پریشی است، نیاز به یک آزمون استاندارد در این زمینه (به طور خاص) احساس می‌شود. از این رو هدف ما از ته
۱- به خاطر بسپارید که نیازی نیست در حد یک پروفسور یا محقق به گرامر زبان چینی مسلط شوید!در واقع، قوانین اصلی گرامر خیلی محدود هستند.
اگر می خواهید تمام قوانین گرامری را یک به یک در دریایی از کتاب های درسی بیاموزید، باید بدانید که متأسفانه هرگز یادگیری را تمام نمی کنید. اما هرگز فراموش نکنید که هدف شما از یادگیری دستور زبان، درک جمله و مقاله است، نه خود دستور زبان.به یاد داشته باشید که افراد معمولاً اطلاعات کمی در مورد قواعد و گرامر زبان مادری
شوخ طبی و خوش رویی را می توان ساده ترین راه شادی بخشی دانست ، زیرا شوخی ، روح ها را شادمان و انسان و محیط اطراف وی را شاد می کند ، کینه ها را می زداید ،انسان ها را به هم نزدیک می کند، دل ها را به هم پیوند می دهد و جوّ حاکم بر کلاس را شاداب و با طراوت می کند.البته ان نوع شوخی که موجب استهزای دانش اموزان شود و حرمت و شخصیت انان را خدشه دار کند،اداره ی کلاس را از دست  معلم خارج و دچار بی نظمی می کند
گفتار های غیر کلاسیروز نشاین در یک ازمایش نشان داد که
⚡️ «ئه/ئی» پسوند گیلکی مئن ؤ اۊنی کاربردان:
 
۱. معرفه - دیرۊزؤن مهیار بۊمأ بؤ!+ مهیار کمتانه؟- مهیارئه د!(مهیارئه/مهیارئی: مهیاری که آمۊ شینأسنیم)
۲. تحبیب- آخ می جؤنِ دیلی مهیارئه... چندی تۊ خۊشمزه هیسی!(مهیارئه: مهیاری که دۊس‌داشتنی هیسه)
۳. تحقیر- تۊ هرچی وکی هنده هۊ زکن مهیارئه هیسی.(مهیارئه: مهیاری که کۊچِ آدمئه هیسه)
ای پسوند وختی که کلمه مصوتء مختۊم ببۊن، یه‌پاره گۊیشانِ دل «أی» ؤ «ؤی» شکلی نی واگؤئه بۊنه.مثال پاشاکی گیلکی جی:- خاله‌أی خؤ
کسی که با تو سر خم نشسته مرتد نیست 
که مثل چشم تو در ساقیان سرآمد نیست 
  چه دوزخی چه بهشتی که در همه حالات
  کسی که شاعر چشم تو شد مردد نیست 
تو را به بوسه قسم دادمت نپرهیزی  
که جمع بوسه و پرهیز با تو مفرد نیست 
  تو آتشی و تنت گرمخانه غزل است 
جهان با تو مرا می جهنّمد بد نیست   ...
 
 
جاویدان رافی
دیشب یه برگشت زدم روی مطالب اوایل وبلاگم و دیدم چقدر داغون بودم
البته خب به خودم حق میدم بحاطر اوضاعی که درگیرش بودم و حتی به خودم افتخار میکنم و دلم میخواد یه مدال بزرگ بندازم گردن خودم، دراین حدا...
اون اتفاقات و حالات لازم بودن که الان بشم این، یک نیمچه روانشناس عاشق که فقط داره به ساختن فکر میکنه و از روال جدید زندگیش راضیه، از مهر شروع کردم و از وقتی شروع کردم کلی اتفاقای قشنگ برام افتاده، من هنوزم میدونم اینجا تنها جایی که میشه بی مهابا
به درس 16 از مجموعه آموزش زبان انگلیسی برای نوآموزان خوش آمدید. در این درس میخواهیم تعداد بیشتری از افعال رایج در زبان انگلیسی را معرفی کنیم و به صورت سطحی با آنها آشنا شویم.

معادل فارسی
تلفظ آمریکایی
مصدر فعل انگلیسی

نگاه کردن
lʊk
 

to look
استفاده کردن
juːz
 

to use
پیدا کردن
faɪnd
 

to find
دادن
ɡɪv
 

to give
گفتن
tel
 

to tell
کار کردن
wɜːrk
 

to work
صدا کردن / تماس گرفتن / نامیدن
kɒːl
 

to call
تلاش کردن / امتحان کردن
traɪ
 

to try
پرسیدن / درخواست کردن
æsk
 

to ask
نیاز داشتن
n
اعتراف ولی الله دهلوی از دشمنان شیعه به عصمت امیر المومنین علیه السلام
عصمت ائمه علیهم السلام یکی از عقائد شیعه است که روایات اهل سنت عمری نیز آن را تایید می‌کند؛ اما اکثر از اهل سنت عمری عناد ورزیده و آن را منکر می‌شوند. در این بین جای تعجب است که ولی الله دهلوی یکی از علمای متعصب اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام به عصمت امیر المومنین علیه السلام اعتراف کرده و می‌نویسد:
واذا تمت العصمة کانت افاعیله کلها حقة لا أقول إنها ت
عوامل موثربرشادی و نشاط دانش اموزان در کلاس درس حالات ظاهری معلم جّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحیه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.برخی از معلمان تصور می کنند اگر همیشه عبوس باشند و اخم کنند ، شاگرد
وقتی میبینم چراغ وبلاگتان روشن شده و چند روز بعد وبلاگتان را باز میکنم...
وقتی دلتنگتان هم که بشوم میل سخنوری ندارم...
وقتی نظراتتان را میخوانم و...
 
.
.
دیر جواب میدهم...
.
.
وقتی تقریبا توی این چند سال این حالات به این شدت نبود...
یعنی در یک دوره گذار هستم...
و محتاج دعا
چارچوب


برخی چنین می پندارند که در عبادت ، قانون خاصی حاکم نبوده و انسان به هر
صورتی خواست می تواند خداوند را عبادت کند ، هر چه بگوید ، هر طور که خواست عمل
کند ، و تابع قانونی نمی باشد . !
در صورتیکه این پندار صحیحی نمی باشد ، و عبادت و بندگی خداوند  بر اساس چارچوب ِخاصی انجام می شود و اصولاً عبادت  و بندگی ، با اطاعت و پیروی از روشی خاص تحقّق می یابد .
از این رو ، در عبادت موضوع "صحّت" مطرح می شود ، یعنی عبادت کننده
لازم است عبادت را بطور صحیح و در
راهیان نور را عشق ولایت لازم است/دررکاب حضرتش شورشهادت لازم است/یادکن ازآن حماسه در درون انقلاب/بابصیرت مرد را گنج سعادت لازم است/هست اخلاص وتوسل رهگشای شیعیان/پیروی در عملها ازامامت لازم است /یادمان هرشهیدی دلگشای قلب ماست/رفتن راه امام وهم حمایت لازم است/گشته پیغام شهیدان رهروی از ولی/تاظهور مهدویت هم بصیرت لازم است/
Bax
این کلمه، ریشه‌ی فعل «دیدن» در ترکی‌ست و همه افعال در ترکی برای «دیدن» مثل دیدم, خواهی دید, اگر ببینی, میتونی ببینی, دیده بوده‌ای و... همه‌شون با همین bax شروع میشن.
همچنین bax همون جایگاه فعل امر مفرد رو داره و معنای «ببین» هم میده.
.
خلاصه اینکه در ترکی ریشه‌ی هر فعلی همزمان فعل امر مفرد هم هست. مثلا:
Dur بایست
Ged برو
Bax ببین
Vur بزن
iç بنوش
at بینداز
Gəz گشت بزن
De بگو
bil بدان، آگاه باش، بفهم
sev دوست داشته باش
Elə, et, yap, qıl انجام بده، بکن
.
همه این بالا
«٢٨٤»لِلّهِ‌ ما فِی السَّماواتِ‌ وَ ما فِی الْأَرْضِ‌ وَ إِنْ‌ تُبْدُوا ما فِی أَنْفُسِکُمْ‌ أَوْ تُخْفُوهُ‌ یُحاسِبْکُمْ‌ بِهِ‌ اللّهُ‌ فَیَغْفِرُ لِمَنْ‌ یَشاءُ وَ یُعَذِّبُ‌ مَنْ‌ یَشاءُ وَ اللّهُ‌ عَلى‌ کُلِّ‌ شَیْ‌ءٍ قَدِیرٌ آنچه در آسمان‌ها و آنچه در زمین است،تنها از آنِ‌ خداست.(بنابراین) اگر آنچه را در دل دارید آشکار سازید یا پنهان دارید،خداوند شما را طبق آن محاسبه مى‌کند.پس هرکه را بخواهد(و شایستگى داشته باشد) مى‌
اولین نماز بعد از یک هفته رو به خاطر اینکه خواب بودم و همه می دونستن نماز نخوندم رو نیم ساعت پیش خوندم تا مامان نفهمه نماز نمیخوندم 
و تمام حالات وسواسی ای که صبح برای خانم دکتره تعریف کردم رو با هم تجربه کردم :| 
وسواسی های مربوط به نماز منظورمه :/ 
حفظ سلامتی از نظر حکمای قدیم؛ مقدم بر درمان
تن‌‌ساز با بیان اینکه حفظ سلامتی از نظر حکمای قدیمی مقدم بر درمان بوده است، گفت: علم پزشکی به دو شاخه نظری و عملی تقسیم می‌شود؛ طب نظری به بررسی عملکرد طبیعی بدن انسان و عوامل مؤثر بر آن‌که منجر به سلامتی و بیماری می‌شود پرداخته و و در نهایت پزشک را به تشخیص می‌‌رساند؛ در طب عملی نیز روش‌‌های حفظ سلامتی یا برگرداندن سلامت در صورت بیماری بررسی می‌‌شود.
وی طب نظری را شامل سه بخش امور طبیعیه، عل
تغییر رنگ نوک در اکثر پرندگان و در حالات مختلف ممکنه رخ بده و طوطی ها هم از این قاعده مستثنی نیستن و این تغییر رنگ میتونه 
با افزایش سن ، تغییر در فصول سال و یا حالات روحی و نوع تغذیه و ... صورت بگیره و این امر کاملا طبیعی هستش.
استفاده از مواد حاوی کلسیم و سبزیجاتی مثل کلم بروکلی در حفظ کیفت و رنگ نوک بسیار موثر هستن . 
زمان دقیقی برای برگشتن به حالت اولیه نمیشه براش تعیین کرد .
در خوش رنگ شدن پرها و منقار نور آفتاب نقش مهمی داره
حتما روزانه ساعت
 
شخصیت ما قبل از هر جای دیگری روی صورتمان بروز پیدا می‌کنند. حالات و تغییرات چهره، هرچند جزئی و خفیف، پیام شفاف، سریع و کارآمدی است که می‌تواند یک زبان جهانی هم باشد، به شرطی که شما بتوانید حالات چهره‌های مختلف را تشخیص بدهید و بدانید که هر چهره‌ای چه چیزی می‌گوید. دانستن این نکات از بهترین ابزارهای برقراری ارتباط با دیگران است.دانستن این‌که طرف مقابل چه شخصیتی دارد و چه واکنش‌های احساسی از خود نشان می‌دهد، می‌تواند نقش مهم و حیاتی د
ابزار تشخیص در طب اسلامی
   طب اسلامی  ابزار تشخیص مهمی در بررسی بدن در حالات مختلف منجمله بیماری دارد که دارای کارائی فراوان وجامعی میباشد که شرح مختصری از آن ذیلاً می آید: 
الف: مزاج شناسی      ب: نبض         
 ج: بول (ادرار) وبراز(مدفوع)
ادامه مطلب
دانش آموزان پایه  نهم تکالیف زیر را باید در منزل انجام داده و بعد از تعطیلات آن را به معلمین عزیز ارائه نمایند. لازم به ذکر است که بخشی از نمره مستمر شما شامل انجام این فعالیتها می باشد.

عنوان  درس
تکلیف

علوم
فصلهای 9و10و11و12و15 مطالعه شود

ریاضی
فعالیتهای متن فصل 5 نوشته شود

مطالعات اجتماعی
از اول کتاب تا جایی که خوانده شده،سوالات جاخالی و چهارجوابی همراه باپاسخنامه انجام شود.

دین و زندگی
سوالاتی که در قسمتهای بالا آورده خواهد شد باید حل شود
مواد لازم
هل پودر شده : یک چهارم قاشق چایخوری
زعفران : به میزان لازم
لپه : یک پیمانه
گوشت خورشی : ۳۰۰ گرم
روغن : به میزان لازم
پیاز : یک عدد
رب گوجه‌فرنگی : دو قاشق سوپخوری
آلو خورشتی : ۱۵ عدد
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
دارچین : به میزان لازم
پودر تخم گشنیز : ۱/۴ قاشق چایخوری

ادامه مطلب
 
جّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحیه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.برخی از معلمان تصور می کنند اگر همیشه عبوس باشند و اخم کنند ، شاگردان از انها حساب می برندو می ترسند،در حالی که تحقیقات انجام شده نت
اعتدال
همانگونه که خداوند حالات مختلفی از شادی و سرور را در انسان قرار داده ، در مقابل حالاتی چون ترس ، نگرانی و غمّ را نیز برای انسان مقدر فرموده است ، شاید برخی تصور کنند ، وجود حالاتی که برای انسان درد آور ورنج آور می باشد ، امری بیهوده و زائد می باشد در صورتیکه هر کدام از این حالات برای دلیل و حکمتی در وجود انسان ، قرار داده شده است .
مثلاً اگر ترس نباشد ، انسان خود را از خطرات حفظ نخواهد کرد ، و اگر نگرانی نباشد انسان وسایل ایمنی را برای خود
اعتدال
همانگونه که خداوند حالات مختلفی از شادی و سرور را در انسان قرار داده ، در مقابل حالاتی چون ترس ، نگرانی و غمّ را نیز برای انسان مقدر فرموده است ، شاید برخی تصور کنند ، وجود حالاتی که برای انسان درد آور ورنج آور می باشد ، امری بیهوده و زائد می باشد در صورتیکه هر کدام از این حالات برای دلیل و حکمتی در وجود انسان ، قرار داده شده است .
مثلاً اگر ترس نباشد ، انسان خود را از خطرات حفظ نخواهد کرد ، و اگر نگرانی نباشد انسان وسایل ایمنی را برای خود
بسم الله الرحمن الرحیم 

پست هشتم 
سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی:
پیامبر بہ حضرت امیرالمؤمنین فرمود:
" علی جان،
وقتی عروس را بہ منزل آوردی، تا یک هفتہ شیر نباید بخورد، وقتی خانم وارد منزل می شود، آقای داماد جلوی در بایستد، و موقع ورود عروس به خانه، پای او را بشوید، آب را بعنوان برکت، در حیاط بریزد، تا چهل شبانه روز بلا از او دور می شود.

ما در روایت داریم عروس و داماد محض رضاۍ خدا تا هفت شبانہ روز اصلاً غذا نپزند، بیرون نروند، عروس، پیش چشمان نا
مواد لازم
هل پودر شده : یک چهارم قاشق چایخوری
زعفران : به میزان لازم
لپه : یک پیمانه
گوشت خورشی : ۳۰۰ گرم
روغن : به میزان لازم
پیاز : یک عدد
رب گوجه‌فرنگی : دو قاشق سوپخوری
آلو خورشتی : ۱۵ عدد
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
دارچین : به میزان لازم
پودر تخم گشنیز : ۱/۴ قاشق چایخوری

ادامه مطلب
گاهی لازم نیست اصلا یک حرفهایی را برای کسی بگیم، گاهی لازم نیست اصلا درباره چیزی توضیحی بدیم، با این گفتن ها برعکس یک سری علامت سوال توی ذهن طرف مقابل میکاریم، چیزی را بهتر نمیکنیم فقط پدر طرف را در میاریم. 
گاهی لازم نیست یک کارهایی را انجام بدیم؛ فقط برای اطمینان حاصل کردن. مثلا لازم نیست یک خرس قهوه ای را بغل کنیم تا مطمئن بشیم که واقعاً مثل خرس قصه جنگله یا نه میتونه کمرمونو بشکنه!
گاهی وقتها صبر و تحمل و تأمل لازمه.
______________________________
هیچوق
اطلاعات واژگانی  (Lexical Information)
  ورودی مستقیم به تجزیه گر شامل مجموعه ای از کلمات میباشد که سمعک بصورت خطی قرار گرفته اند (یکی پس از دیگری). وظیفه تجزیه گر اینست که معین نماید این کلمات از لحاظ سلسله مراتب چگونه بهم مربوط میشوند. متریال واژگانی با حجم بالایی از اطلاعات نه تنها معنایی بلکه Morphosyntactic به سمت تجزیه گر می آیند.
ورودی های واژگانی حاوی اطلاعاتی هستند که هم درباره فریم های زیرگروهای افعال میباشد (یعنی مباحثی که یک فعل میتواند داشته با
می‌فرماید:
چو دیده دید و دل از دست رفت و چاره نماند / نه دل ز مهر شکیبد، نه دیده از دیدار
و در جایی دیگه:
بس توبه و پرهیزم کز عشق تو باطل شد / مِن‌بعد بدان شرطم کز توبه بپرهیزم
 یا این یکی:
خلاف سرو را روزی خرامان سوی بستان آی / دهان چون غنچه بگشای و چون گلبن در گلستان آی
و یا:
ور زان که دیگری را بر ما همی‌گزیند / گو برگزین که ما را بر تو گزین نباشد
جدای از لطافت و ظرافت معنا، اگه روی لفظ متمرکز بشین، چه نکتهٔ جالبی به ذهنتون خطور می‌کنه؟
ادامه
حجة الاسلام والمسلمین دکتر احمد عابدی
موضوع سیر و سلوک، شناخت فاصله
های بین انسان و خدای متعال، و حالات، درجات، منزل ها و مقامات، و تلاش در
جهت کم نمودن این فاصله است. برای این حرکت و سلوک معنوی، اولین قدم، عبارت
از شناخت موانع و حجاب ها و راه خرق و عبور از آن ها است. در اسفار
چهارگانۀ عقلی و عرفانی نیز شناخت حجاب های نورانی و ظلمانی، جایگاهی رفیع
دارد؛ و بلکه می توان ادعا کرد که تمام اخلاق و عرفان، یا مقدمه برای رفع
حجاب بین انسان و خدا اس
در مورد صحبت هایی که بین بین آقایان لاریجانی و یزدی شد فارغ از صدق و کذب آن محتوا مشکلاتی وجود داشت که ریشه در بسیاری از مشاجرات سیاسی و اجتماعی دارد. برخی از مهم ترین زمینه هایی که منجر به چنین اتفاقاتی میشود بدین شرح است.
1. خواندن نیت افراد.روشی که برای آشکار کردن نیت افراد بکار می رود چیست؟ ما به کمک علوم غریبه نیت خوانی میکنیم؟ به نظر میرسد امکان فهم نیت افراد اصلا وجود ندارد.
2. کاملا مختار دانستن افراد در افعالشانما معمولا خودمان را کامل
❄قد+فعل ماضی=ماضی نقلی
❄قد+فعل مضارع=معنی گاهی و شاید
❄لن+فعل مضارع=آینده منفی
❄سوف وسَ+فعل مضارع= آینده
❄سوفَ آینده دور به معنی خواهد.
❄سَ آینده نزدیک و دور به معنی خواهد و به زودی.
❄هرگاه دو فعل ماضی در جمله پشت سرهم بیایند فعل دومی ماضی بعید ترجمه میشود.
❄ما+فعل ماضی /لم +فعل مضارع=ماضی ساده منفی 
❄ما+فعل ماضی +بَعد/ لَمّا+فعل مضارع=ماضی نقلی منفی
❄کان+فعل مضارع=ماضی استمراری
❄ما+کان+فعل مضارع/لم+مضارع کان+فعل مضارع=ماضی استمراری منفی
با چند مثال به بررسی بیشتر می پردازیم :  - الطالبتان تذهبان الی المکتبه لمطالعه دروس المدرسه  .با توجه به معنا می فهمیم که این فعل برای مثنای مونث غایب است  (( .دو دانش آموز برای مطالعه درس های  مدرسه به کتابخانه رفتند  ))  - تجلس علی الکرسی و تاکل طعامها  . از سیاق جمله و ضمیر ((ها ))درطعام میفهمیم که این فعل برای مفرد مونث غایب است  . فعل امر و نهی  :امر و نهی در افعال برای همه صیغه هاست اما ما در این مطلب فقط به امر و نهی در مخاطب  می پردازیم  . بر
خوراک بادمجان تند یک پیش غذای خوشمزه
 
مواد لازم برای تهیه خوراک بادمجان تند :

 بادمجان
۳ عدد 

 هویج رنده شده
٤ عدد 

 جعفری خرد شده
 ۱ پیمانه

 سیر له شده
 ٤ حبه

 آب لیموترش
 ۲ عدد

 سس فلفل تند
به مقدار لازم 

 نمک
 به مقدار لازم

سرکه
به مقدار لازم

رازیانه
به مقدار لازم


ادامه مطلب
در حدیث صحیح از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقول است که روزى حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم سر به جانب آسمان کردند و تبسم فرمودند. صحابه از سبب آن سئوال کردند، حضرت فرمود که تعجب کردم از دو ملک که به زمین فرود آمدند، بنده مؤمن صالحى را در جاى نمازش نیافتند. به آسمان رفتند و گفتند پروردگارا فلان بنده تو را در جاى نمازش طلب کردیم نیافتیم او را، و او در بند بیماریست. حق تعالى فرمود که بنویسید براى بنده من، مثل آنچه در حال صحت از افعال
۱) «بود» در ترکی: idi
۲) «بوده» در ترکی: imiş
* تفاوت این دو: اولی رو گوینده خودش دیده یا مطمئنه / در دومی گوینده اتفاق رو به چشم ندیده و شنیده یا بعد از وقوعش مطلع شده
اما هیچ فعلی در ترکی بدون استفاده از «هستن»ها که به آخرشون اضافه میشن ساخته نمیشه. این «هستن»ها که به آخر افعال اضافه میشن شخص فعل رو تعیین میکنن که مثلا چه کسی انجامش داده: من، تو، شما، آنها و... .
حالا «هستن» ها چیا بودن؟
توی این پست توضیح کامل دادیم: https://t.me/turkce_fa/69azarilearn.blog.ir/1398/11/05/m11
داره نقاشی میکشه تو حال خودشه آواز میخونه فقط ی تیکه شو میشنوم. آقا امام زمان بچه ها دعا کنید برای ظهورش
یه لحظه نگاش میکنم مداد شمعی رو میذاره زمین دستاشو میاره بالا سرشم بالا میگیره میگه الهی آمین.
دوباره مدادو برمیداره خط خطی میکنه و بقیه ی شعر خود ساخته اش...
شرمنده میشم از خودم و ادعاهام
مواد لازم:
بادمجان قلمی درشت ۳ عدد
گوشت گردن یا دنده گوسفندی ۲۰۰ گرم
عدس ۱/۲ پیمانه
برنج نیم دانه ۱/۲ پیمانه
گردوی خرد شده ۱/۴ پیمانه
آب گوشت ۰٫۵ لیتر
پیاز داغ، نعنا داغ و کشک به میزان لازم
نمک، زردچوبه، فلفل و ادویه به میزان لازم
روغن مخصوص سرخ کردن به میزان لازم

ادامه مطلب
مواد لازم
بادمجان قلمی درشت ۳ عدد
گوشت گردن یا دنده گوسفندی ۲۰۰ گرم
عدس ۱/۲ پیمانه
برنج نیم دانه ۱/۲ پیمانه
گردوی خرد شده ۱/۴ پیمانه
آب گوشت ۰٫۵ لیتر
پیاز داغ، نعنا داغ و کشک به میزان لازم
نمک، زردچوبه، فلفل و ادویه به میزان لازم
روغن مخصوص سرخ کردن به میزان لازم

ادامه مطلب
لیست 100 فعل پرکاربرد و مرکب چند بخشی انگلیسی100most common English phrasal verbs100Frequently used Phrasal Verbs.همراهان عزیز توجه داشته باشید.بعد از یه مدت که انگلیسی کار می کنید،دقیقا خودتون تشخیص خواهید داد و یا همین الان که دارید این پست رو می خونید متوجه شده اید که یه فعلهایی وجود داره که دو بخشی اند..مثلا Go down, Take in , Take away, Pull up و ......اینها Phrasal verbs هستند. یا فعلهای عبارتیاستفاده از این افعال در نوشتارتون و صحبت هاتون باعث میشه که دقیقا مثل یک انگلیسی زبان باشید..البته ن
گفتار درمانی کودک کمتر از دو سال
در این سن کودک توانایی صحبت نداشته و فقط آواهایی تولید می‌کند و تشخیص اینکه کودک به درمانگر نیاز دارد، راحت نیست. می‌توان در این سن، آواهای همچون دا، ما را تکرار کرد تا کودک نیز آن‌ها را بگوید. و با تشویق والدین، کودک علاقه بیشتری برای ساخت آواهای جدید دارد. 
در این سن باید والدین در زمان غذا خوردن، حمام با فرزند خود با حرکاتی مانند اشاره کردن و تکان دادن صحبت کند.
در این سن کودک می‌تواند اسامی را تکرار کند م
لیست 100 فعل پرکاربرد و مرکب چند بخشی انگلیسی100most common English phrasal verbs100Frequently used Phrasal Verbs.همراهان عزیز توجه داشته باشید.بعد از یه مدت که انگلیسی کار می کنید،دقیقا خودتون تشخیص خواهید داد و یا همین الان که دارید این پست رو می خونید متوجه شده اید که یه فعلهایی وجود داره که دو بخشی اند..مثلا Go down, Take in , Take away, Pull up و ......اینها Phrasal verbs هستند. یا فعلهای عبارتیاستفاده از این افعال در نوشتارتون و صحبت هاتون باعث میشه که دقیقا مثل یک انگلیسی زبان باشید..البته ن
ماه_شعبان فرصت آمادگی ورود به ماه رمضان
رهبرانقلاب: ماه رجب، ماه شعبان، یک آمادگاهی است برای اینکه انسان در ماه مبارک رمضان -که ماه ضیافت الهی است- بتواند با آمادگی وارد شود. آمادگی به چیست؟ در درجه‌ی اول، آمادگی به توجه و حضور قلب است؛ خود را در محضر علم الهی دانستن، در محضر خدا دانستن، همه‌ی حالات خود را، حرکات خود را، نیّات خود را، خطورات قلبی خود را در معرض و محضر علم الهی دانستن؛ در درجه‌ی اول، این مهم است. ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
Modal Verbs
افعال مدال (modal verbs)، شامل افعال can, could, may, might, must, need not, shall/will, should/ought to می شوند. این افعال توانایی، اجازه، امکان انجام و … را در جمله نشان می دهند. شکل افعال مدال با توجه به زمان جمله تغییر می کند در نتیجه باید در زمان استفاده از آنها به زمان جمله توجه کرد.
 
ساختار گرامری
در گرامر زبان انگلیسی برای بیان اجبار Obligation عمدتا از این افعال استفاده می شود.
Should
Must
Had better
Need
Ought to
Have/has to
Be supposed to
افعال مدال در زبان انگلیسی قابلیت اضافه کردن وند های
بیست گام تا عربی صد در صد
شما کنکورهای عزیز تنها بیست گام تا نمره کامل عربی در کنکور فاصله دارید.تنها مانع روبروی شما زمانبندی صحیح و کارآمد است.با ما برای صد زدن عربی در کنکور همراه شوید.
 
گام اول: ابتدا با اقسام کلمه در زبان عربی آشنا شوید.
گام دوم: خود را برای تسلط روی مهم ترین موضوع سوالات این درس، یعنی ترجمه و درک مطلب آماده کنید
گام سوم: مطالعه واژگان از انتهای کتاب درسی عربی دوم و سوم، حتی عربی سال اول. مخصوصا افعال را در این مرحله شروع ک
قسمت اول:
(افعال وجهی )Modals
در این درس شما با افعال وجهی آشنا می شوید:
Can, may, should, must+ شکل ساده فعل
Canکاربرد
برای توانایی انجام کاری در زمان های حال و
آینده می آید.
I can swim.
می توانم شنا کنم.
She can play the piano.
او می تواند پیانو بزند.
I ‘m sorry, but we cannot (can’t) come to your party next Saturday.
متاسفم اما نی توانیم شنبه آینده به مهمانی شما
بیاییم.
May کاربرد
1.برای بیان احتمال انجام
کاری در زمان های حال و آینده به کار میرود.
I may go to the movies tonگight, but I’m not sure.
ممکن است امشب به سینما بر
افعال hear و listen از آن دسته افعالی هستند که گاهی اوقات در استفاده از آنها دچار اشتباه شده و نمیتوانیم به درستی از آنها استفاده کنیم. هردو این افعال مربوط به حس شنوایی می باشند اما تفاوتهای مهمی در مفهوم و کاربرد آنها وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت های افعال hear و listen را همراه با چند مثال در داخل جمله به شما آموزش دهیم.
Hear به معنای شنیدن
فعل hear به معنای شنیدن میباشد و این شنیدن اختیاری نیست؛ یعنی صداهای اطراف به گوش ما میرسند و ما آنها
مواد لازم
بادمجان قلمی درشت : ۳ عدد
گوشت گردن یا دنده گوسفندی :۲۰۰ گرم
عدس : ۱/۲ پیمانه
برنج نیم دانه :۱/۲ پیمانه
گردوی خرد شده : ۱/۴ پیمانه
آب گوشت : ۰٫۵ لیتر
پیاز داغ، نعنا داغ و کشک : به میزان لازم
نمک، زردچوبه، فلفل و ادویه : به میزان لازم
روغن مخصوص سرخ کردن : به میزان لازم
ادامه مطلب
بسمک یا قائم
***********
حضرت علامه حسن زاده آملی  می فرمایند:
یوم، در اصطلاح این طائفه (عرفا) ب معنای قیام انسان است ک تا انسان قیام نکند، قائم نشود. ملکوت عالم برایش مکشوف نمی شود و مشهود نمی گردد.
در دیدن چشم تعجب نیست؛ زیرا خداوند چشم را برای دیدن آفریده است؛ لذا اگر نمی بیند جای تعجب است. پس باید معالجه شود. وگرنه چشمی ک می بیند، هرچه تیزبین تر شود بهتر است. پس دیدن، روی اصل است. و انسان آن است ک بصیرت داشته باشد. اما مردم بر این روش اند و نسبت ب کس
بسمک یا قائم
***********
حضرت علامه حسن زاده آملی  می فرمایند:
یوم، در اصطلاح این طائفه (عرفا) ب معنای قیام انسان است ک تا انسان قیام نکند، قائم نشود. ملکوت عالم برایش مکشوف نمی شود و مشهود نمی گردد.
در دیدن چشم تعجب نیست؛ زیرا خداوند چشم را برای دیدن آفریده است؛ لذا اگر نمی بیند جای تعجب است. پس باید معالجه شود. وگرنه چشمی ک می بیند، هرچه تیزبین تر شود بهتر است. پس دیدن، روی اصل است. و انسان آن است ک بصیرت داشته باشد. اما مردم بر این روش اند و نسبت ب کس
یک معلم برای تسهیل در فرایند یاددهی و یادگیری، به آگاهی از عملکرد های ذهن نیاز دارد. " مهارت های شناختی را هنگامی می توان بهتر آموزش داد که بر اساس الگویی از فکر کردن باشند.
یکی از مهم ترین تکنیک هایی که باعث افزایش قدرت یادگیری می  شود، افزایش فعالیت ذهنی است. میزان واکنش ما نسبت به مطالب تحت تاثیر حالات روحی، علایق، انگیزه ها و فنون مورد استفاده در مطالعه تغییر می  کند.
ادامه مطلب
آدم کشتن کار سختی
است. این را از کسی می‌شنوید که تا به حال پانزده بیست را در خواب کشته است؛ آدمی که
اولین قتلش را در یازده سالگی و در حیاط خانه مادربزرگش انجام داده. آنچه در ادامه
می‌خوانید، حاصل تجارب نگارنده از قتل‌های متنوع و حالات پس از آن است.
ادامه مطلب
هرگاه مرحوم قاضی می‌شنید یکی از مریدان و یارانش متصدی منصبی از مناصب زعامت(ریاست) شده است، استعاذه می‌کرد و از شیطان به خداوند پناه می‌برد.✍ آیت الحق، ج ۱، ص ۴۴۷
-------------
سید هاشم رضوی نقل می‌کند که من بارها در مسجد کوفه و سهله او [مرحوم قاضی] را دنبال کردم و مواردی از تهجد و تلاوت قرآن و سجده‌های طولانی و تفکر و تأمل عمیق و خیره شدن‌ها و بهت زدگی‌های او (و برگشت دوباره او به حالت اولی، بعد از انتظار و تأمل دراز) را که شگفت انگیز و دهشت آور بو
و امر نمودم که سرشماری و خانه‌شماری از هیچ شهری و قصبه نگیرند و هیچکس از سپاه در خانه‌ی رعیت به زور نزول نکند و چهارپایان و الاغ رعایا نگیرند
و در جمع امور رعایای هر مملکتی در سلوک و معاش حد اعتدال نگاه‌دارند و امر نمودم که گدایان هر ملک را وظیفه مقرر گردانند تا رسم گدایی براُفتد
و امر نمودم که در سرحدی و ولایتی و شهری و لشکری خبرنویسی تعیین نمایند که از اعمال و افعال حکام و رعیت و سپاه و لشکر خود و لشکر بیگانه و مداخل و مخارج مال و منال و درآ

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها